Καταρχάς η γενική παρατήρηση που έχω να κάνω για το game είναι ότι καταφέρνει να είναι διασκεδαστικό, χωρίς όμως να εθίζει κατα ένα περίεργο τρόπο. Ίσως ο λόγος να είναι ότι δεν υπάρχουν μεγάλα "time sinks" με εξαίρεση το gathering για τη guild city και το battlekeep, εκείνες οι γνωστές δραστηριότητες δηλαδή που βρίσκουμε στα mmorpg που σε βάζουν σε μια συνεχόμενη "λούμπα".
Θεωρώ πως η Funcom πρέπει πρώτα να κοιτάξει τι έχει και να το εμπλουτίσει/αναβαθμίσει πριν προβεί σε κινήσεις προσθήκης εντελώς νέων στοιχείων (legendary keeps και wonders of the world). Με σταθερά και αργά βήματα βλέπω πως κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, όπως π.χ. το νέο και σίγουρα πιο χρηστικό/ελκυστικό friend list, νέους npc's στη guild city, νέα travel paths, κλπ κλπ. Ανάλογα, το crafting έχει τεράστιο περιθώριο βελτίωσης ( έχοντας ήδη πει πως θα αλλάξουν λίγο το τρόπο λειτουργίας των resource & gathering zones καθώς και την προσθήκη world drop recipes) όπως επίσης και τα άδεια mini games που πιστεύω θα βρουν λόγο ύπαρξης με το πολυαναμενόμενο pvp update.
Kάτι που προσωπικά δεν συμπαθώ είναι τα λεγόμενα social dungeons, σαν τα Cistern/Main System και Onyx Chambers. Οκ, πες πως στους pvp servers μπορείς να απαλλαγείς από ενοχλητικές παρουσίες που campάρουν τα boss spots, στους pve όμως δεν έχεις πολλές επιλογές εκτός του περίμενε. Ως προς το content γενικότερα, θα ήθελα να δω περισσότερα 6man group dungeons σαν τα Black Castle και Sanctum και λίγο μεγαλύτερο focus στα quests 60-80 όπου τα wanted posts αποτελούν μάλλον "φθηνή" λύση.
Όσων αφορά το end-game, είχα τη τύχη να λάβω μέρος σε 2 raids (Kylliki), 5 sieges και να αντιμετωπίσω το χάος της Kheshatta σε pvp server. Δεν έχω καταφέρει ακόμα να τελειώσω το crafting που απαιτεί TierIII κτήρια στην πόλη.
Τα Raids έχουν ακόμα αρκετά bugs και έχοντας εμπειρία από τα scripted events του WoW σίγουρα υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Τα Sieges είναι τρομερά, ακόμα και σε 48vs48, xωρίς τούμπανο μηχάνημα όμως το lag φτάνει στο θεό. To πραγματικό end-game όμως, στον PvP server, βρίσκεται στην Kheshatta και στη μάχη μεταξύ των guilds για την κατάκτηση των καλύτερων xp spots στη περιοχή. Το Death Masters Camp είναι πλέον κλασσικός τόπος εγκλήματος
Μέχρι πάντως αρκετοί να φτάσουν τα 80 και να αρχίσει η κίνηση στα Border Kingdoms, υπάρχουν διάφορα πράγματα που μπορείς να κάνεις. Μπορείς π.χ. με ένα 6man group να πιάσεις τα Frost Swamp/Imirian Ravine/Oasis of Zaara για τα Tier1 epics. Μπορείς να τελειοποιήσεις τη πόλη ώστε να έχεις πρόσβαση στο high-end crafting όπου με τα κατάλληλα gems μπορείς να φτιάξεις το καλύτερο gear στο game. Tέλος υπάρχει το raid progression, κάτι όμως που με τα διάφορα bugs που έχει απαιτεί μεγάλο dedication από τη μεριά της guild (και πολύ καλό gear και αυστηρά raid feat builds).
Γενικότερα το leveling up είναι αρκετά εύκολο, με αποτέλεσμα να μην γίνεται αυτοσκοπός. Ωραία quests, πολύ ωραίες περιοχές με ενδιαφέρουσα γεωγραφία και αρκούντος ικανοποιητικό solo, όσο και group content. Θεωρώ πως το παιχνίδι έχει αρκετά γερές βάσεις και πολλές προοπτικές εξέλλιξης που με την απαραίτητη προσοχή από πλευράς Funcom και την υλοποίηση των υποσχέσεών της, πιστεύω θα εξελλιχθεί σε ένα από τα καλύτερα mmos που έχουν κυκλοφορήσει.